Strona główna Darmowe porady SEO Działania SEO, o jakich łatwo zapomnieć. Poznajmy je!

Działania SEO, o jakich łatwo zapomnieć. Poznajmy je!

Autor InClick

SEO to złożony proces pozycjonowania i optymalizacji. Składa się z szeregu ważnych zadań, przynosząc najlepsze rezultaty wtedy, gdy działa się kompleksowo, nie zapominając o żadnej czynności. Wiele osób jednak zapomina o niektórych z nich, czasem zupełnie je pomijając. O jakich szczególnie mowa?

Pozycjonowanie – żmudny, ale konieczny proces

Każdy, kto chce, aby jego witryna internetowa była jak najwyżej widoczna w wynikach wyszukiwania, a więc łatwiej dostępna dla klientów, powinien zainwestować w profesjonalne SEO. Pozycjonowanie jest kluczowe, jeśli chcemy zyskać odbiorców. Jednocześnie to złożony i wieloetapowy proces, na który składa się masa różnych działań. Żeby więc osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku e-commerce, potrzeba naprawdę dobrej strategii i mądrego wdrażania kolejnych zadań, nie zapominając o żadnym z nich. A właśnie zdarza się, że pewne czynności są pomijane, przez co witryna – mimo pozycjonowania – nie może pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Co może być tego przyczyną? Sprawdźmy!

Szybkość strony – dlaczego to tak ważne?

Niektórzy wzbogacają swoją stronę o wymyślne grafiki, dodają rozbudowane treści i inne elementy, które wyglądają dobrze i są atrakcyjne dla użytkowników, ale – no właśnie – mogą znacząco zmniejszać prędkość działania strony. A ma to ogromne znaczenie dla wyszukiwarek internetowych. Jeśli strona będzie się wolno otwierać, to niestety, ale szybko straci w oczach użytkowników. A im większy współczynnik odrzuceń, tym gorzej, bo Google, widząc to, zmniejszy jej rating i pozycję w wyszukiwarce. 

Jak widać, to niebezpieczny, zaklęty krąg, który jednak łatwo przerwać, bo prędkość strony można zoptymalizować. Wystarczy korzystać z podpowiedzi różnych dostępnych programów, na przykład PageSpeed ​​Insights. Czas potrzebny na załadowanie witryny ma ogromne znaczenie dla całego funkcjonowania strategii SEO. Nie można więc tego lekceważyć. Jeśli strona za wolno się otwiera potrzeba wykonać szereg działań – zoptymalizować kod, obrazy i strukturę, dopiero po tym warto ruszyć dalej. 

User experience – co to takiego?

Wiemy już, dlaczego szybkość otwierania się strony jest tak ważna. To samo powiemy o witrynach przyjaznych użytkownikowi. Jeśli chcemy, aby pozostał na niej dłużej, powinniśmy wprowadzić jak najwięcej elementów user experience (doświadczenie użytkownika). Nie chodzi tu o żadne nieziemskie efekty, jakich nie spotka w innych miejscach w sieci, lecz po prostu o łatwość poruszania się po stronie. Przykładowo, użytkownik, odwiedzając naszą witrynę, chce jak najszybciej znaleźć interesujące go informacje. Pomoże mu w tym dobrze zaprojektowana nawigacja. Jeśli zaś będzie zdezorganizowana, to szybciej go to odrzuci i opuści stronę, zwiększając tym samym wysoki już współczynnik odrzuceń. 

Najważniejsze to więc odpowiednio uporządkować stronę, mądrze dzieląc podstrony i trafnie nazywać kategorie. Warto unikać zbyt szczegółowych nazw – lepiej, jak są ogólne oraz intuicyjne. Kluczowe, jeśli klient przejdzie sprawnie od ogółu do szczegółu, bo jak już odnajdzie się w witrynie, to można być pewnym, że nie tylko pozostanie na niej dłużej, ale i zacznie z ciekawością jeszcze lepiej ją poznawać. 

Dalsze czynności

I dopiero, jak wykonamy powyższe czynności, można pójść dalej, wykonując kolejne działania związane z pozycjonowaniem. Przypomnijmy, o czym mowa. 

  • Po pierwsze, wybierzmy słowa kluczowe, czyli takie, które mają największy wpływ na algorytmy wyszukiwarki Google. 
  • Po drugie, przekierowujmy użytkowników do wartościowych artykułów, co nie tylko jest pomocne i korzystne dla nich, ale i dla Google’a to znak, że strona prowadzona jest dobrze, bo w jej ramach rozpowszechnia się wartościową wiedzę. Do tego przede wszystkim służą linki zewnętrzne. 
  • Ale nie warto bazować tylko na nich, lecz tworzyć też własne jakościowe treści. Po trzecie więc, piszmy je z myślą o użytkownikach i robotach wyszukiwarek. 
  • Po czwarte, zatroszczmy się o konstrukcję tytułów i wyróżnienie słów kluczowych. Najważniejsze to zadbać, aby każdy artykuł na stronie miał prawidłową strukturę, co osiągnąć można poprzez oznaczanie tytułów i śródtytułów nagłówkami HTML. Nie ma wątpliwości, że podział na nagłówki i akapity ułatwia czytanie i sprawia, że tekst jest bardziej zrozumiały. 
  • Poza tym nazywajmy obrazy i zoptymalizujmy meta titles i meta descriptions.

Pamiętając o tym, co wymienione w artykule, możemy być pewni, że nasza witryna szybko będzie wspinać się w wynikach wyszukiwania, finalnie osiągając pierwszą stronę. Żeby dowiedzieć się jeszcze więcej, zapraszamy pod adres https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628