Strona główna Darmowe porady SEO Jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego?

Jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego?

Autor InClick

Pozycje słów kluczowych cieszą właścicieli firm (gdy są wysokie), jednak nawet niewielkie zachwiania w ich stabilności, powodują przyspieszone bicie serca. Im popularniejsze i bardziej konkurencyjne wyrażenie kluczowe, tym prestiż wynikający z czołowych pozycji większy (podobnie jak realne zyski). Jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego? Czy pozycje trzeba sprawdzać codziennie? O czym mogą świadczyć spadki pozycji fraz kluczowych w rankingu organicznych wyników wyszukiwania? Właśnie o tym będzie ten artykuł – zapraszamy do lektury!

Pozycje słowa kluczowego w rankingu wyszukiwarki – o co chodzi?

Zastanawiasz się, dlaczego wysokie pozycje na kluczowe frazy w organicznych wynikach wyszukiwania są tak istotne? Dlaczego tak wiele firm walczy o to, aby znaleźć się w TOP 10? Odpowiedź jest prosta – im wyższa pozycja, tym większa szansa, że klienci trafią na stronę internetową. Zacznijmy jednak od początku.

Wyniki wyszukiwania – płatne i bezpłatne

W pierwszej kolejności trzeba wskazać na fakt, że w odpowiedzi na frazę wpisaną w pole wyszukiwarki przez użytkownika, pojawiają się wyniki w postaci listy stron. Część z nich są to płatne wyniki wyszukiwania (inaczej mówiąc – reklamy), a pozostałe, to bezpłatne wyniki wyszukiwania (wyniki organiczne). Reklamy przeważnie otaczają wyniki organiczne – w zależności od popularności frazy, mogą znajdować się zarówno nad wynikami bezpłatnymi, jak i pod nimi. Bezpłatnych wyników wyszukiwania na każdej z podstron jest zawsze tyle samo – czyli dziesięć. TOP 10 to wymarzone pozycje na kluczowe frazy. Algorytm wyszukiwarki, według którego układany jest ranking to wciąż tajemnica, jednak dzięki pozycjonowaniu i optymalizacji strony internetowej pod konkretne frazy, można starać się przeskoczyć w rankingu na wyższe pozycje.

Jakie korzyści daje wysoka pozycja w wyszukiwarce Google?

Walka o wysokie pozycje w rankingu Google jest bardzo zacięta. Nic dziwnego, wszak stawka w tej rozgrywce jest bardzo wysoka. Zdecydowana większość użytkowników odwiedzi wyłącznie te strony, które wyświetlą się na czołowych pozycjach. Strony z TOP 10 mają zatem szansę na największy ruch. Jednak to nie wszystko – ruch sam w sobie nie przyniesie takich korzyści, jak bezpośredni wzrost zysków. A taka sytuacja będzie miała miejsce wówczas, gdy frazy do pozycjonowania i optymalizacji strony zostaną dobrane prawidłowo. Chcesz wiedzieć, czy Twoja strona ma szansę na poprawę widoczności w sieci dzięki optymalizacji strategii pozycjonowania? Dowiedz się, jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego. Jest na to kilka sposobów, o których przeczytasz poniżej.

Jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego w wyszukiwarce Google?

Monitoring pozycji, jakie zajmują poszczególne frazy w rankingu wyszukiwarki Google, to sprawa niezwykle istotna z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy, niezależnie od wielkości biznesu, który prowadzi. Troska o to, aby znaleźć się na szczycie listy rankingowej, powinna wyrażać się w nieustannej optymalizacji witryny pod kątem wybranych słów kluczowych. Pomocne może okazać się także pozycjonowanie serwisu. Regularne sprawdzanie pozycji pomoże określić, czy wdrażane działania w zakresie optymalizacji i pozycjonowania przekładają się na konkretne rezultaty, czy też może wymagają korekty.

programy do monitorowania pozycji słów kluczowych - seostation - Jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego

Pamiętaj, że ważne są też mapki Google – więc jeśli na dane słowo kluczowe pojawia się mapka warto monitorować ją – ruch z mapek jest bardzo dobry, jest go dużo i warto go pozyskiwać.

Ręczne sprawdzanie pozycji słów kluczowych w wynikach wyszukiwania

Ręczna weryfikacja pozycji strony to metoda sprawdzania rankingu, którą upodobali sobie zwłaszcza właściciele małych firm. Ma ona jednak więcej minusów, niż może się początkowo wydawać. Nie dość, że ręczne sprawdzanie pozycji poszczególnych słów kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania będzie czynnością żmudną i czasochłonną, to w dodatku otrzymane rezultaty mogą okazać się nie do końca wiarygodne. Wystarczy, że osoba sprawdzająca wyniki będzie zalogowana w którejś z usług Google, a wyniki zostaną spersonalizowane. Jeżeli chcesz otrzymać nieco bardziej wiarygodne informacje dotyczące tego, na którym miejscu znajduje się Twoja witryna na frazy kluczowe, dowiedz się, jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego w inny sposób.

Darmowe narzędzia do sprawdzania pozycji strony w rankingu wyszukiwarki

O wiele lepszym sposobem na zweryfikowanie tego, na jakiej pozycji w rankingu wyszukiwarki Google znajduje się strona internetowa (na konkretną frazę), będzie skorzystanie z jednego z darmowych narzędzi do weryfikacji pozycji niż działania prowadzone ręcznie. Ich podstawową zaletą jest to, że są bezpłatne. Oczywiście, nie ma też co liczyć na bardzo rozbudowane funkcje. Te darmowe opcje okażą się zupełnie wystarczające dla osób, które z czystej ciekawości sprawdzają pozycję strony lub mają ograniczoną ilość fraz. Wśród popularnych narzędzi tego typu, z których można skorzystać zupełnie za darmo, warto wskazać no. Gspot. Niektóre narzędzia komercyjne mają również bezpłatny okres próbny lub bezpłatną wersję demo (przeważnie w niej jest dosyć mocno ograniczona ilość fraz, które można monitorować).

  • Google Search Console – średnia pozycja na daną fraze kluczową lub średnia pozycja adresu URL:
programy do monitorowania pozycji słów kluczowych - Jak sprawdzić pozycje słowa kluczowego w google search console

Płatne narzędzia do weryfikacji pozycji strony na konkretne frazy

Alternatywą dla narzędzi darmowych są oczywiście narzędzia płatne (na przykład Stat4SEO, SeoStation, Semstorm). To z nich korzystają profesjonaliści zajmujący się pozycjonowaniem i marketingiem internetowym. Jeżeli zależy Ci na dokładnym, codziennym monitoringu pozycji Twojej strony internetowej, chcesz mieć więcej możliwości (np. nie chcesz, aby narzędzie narzucało limit fraz) czy interesuje Cię historia pozycji konkretnej frazy, to wówczas będzie to dobre rozwiązanie.

Kilka narzędzi płatnych do monitorowania pozycji słów kluczowych:

  • Seostation.pl
  • Senuto.com
  • Semstorm.com
  • Webpozycja.pl
  • Asps.pl

Jeśli znasz jakieś napisz do Nas – dodamy do zestawienia.

1. Na co wpływa wysoka pozycja w wyszukiwarce?

Zależność jest bardzo prosta. Im wyższą pozycję w wyszukiwarce ma nasza strona, tym większy ruch generuje. Wpływa to na popularność strony oraz niesie ze sobą korzyści biznesowe.

2. O co chodzi z TOP 10 stron?

W każdej wyszukiwarce, po wpisaniu danego hasła, wyświetla się 10 najpopularniejszych propozycji. Wiele firm dąży do znalezienia się w tej dziesiątce, ponieważ bardzo się to opłaca.

3. Jakie darmowe programy umożliwią sprawdzenie pozycji strony w rankingu?

Polecanym narzędziem jest Google Search Console. Jest to program w pełni darmowy i dostępny na wyciągnięcie ręki.

4. Czy warto skorzystać z płatnych narzędzi?

Tak, jeśli przykładasz ogromną wagę do pozycjonowania i zależy Ci na profesjonalnym podejściu do tego tematu. Inwestycja ta może bardzo szybko się zwrócić wysoką pozycją strony.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628