Strona główna Darmowe porady SEO Optymalizacja sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Optymalizacja sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Autor InClick

Optymalizując swój sklep internetowy, zwróć uwagę zarówno na aspekty techniczne, jak i na warstwę tekstową. Przyjrzyj się także temu, czy spełnia on standardy UX. Odpowiednio zaprojektowana struktura Twojego e-commerce sprawi, że stanie się czytelniejszy dla robotów Google i przyjemniejszy w obsłudze dla klientów.

Optymalizacja strony głównej

Ryba psuje się od głowy, a Twoja strategia SEO może okazać się nieefektywna przez niezoptymalizowaną stronę główną. Optymalizację sklepu internetowego rozpocznij od szczegółowej analizy właśnie tego elementu. Strona główna witryny to nie tylko miejsce, do którego prowadzi najwięcej odnośników. To właśnie tu najczęściej trafiają klienci, a jak wiesz – nie da się przecenić siły pierwszego wrażenia.

Wykonując audyt SEO sklepu internetowego, sprawdź, czy na stronie głównej jest umieszczony slogan w nagłówku H1. Zweryfikuj także teksty SEO. Uważaj na kanibalizację słów kluczowych. Zaprojektuj też optymalną strukturę linkowania wewnętrznego. W przypadku strony głównej mogą to być np. kafelki linkujące do najpopularniejszych produktów z Twojej oferty lub do nowości, które w ostatnim czasie pojawiły się w sklepie internetowym. Dzięki temu użytkownik będzie mógł do nich trafić bez konieczności przeglądania kolejnych podstron.

Optymalizacja stron kategorii

Prawidłowa optymalizacja stron kategorii to większa szansa na skuteczne pozycjonowanie i zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Dlaczego działania na stronach kategorii są tak istotne? Co do zasady, do tych części witryny sprzedażowej prowadzi zdecydowanie mniej odnośników, niż np. do strony głównej. Chcesz zwiększyć potencjał marketingu internetowego? Techniczna optymalizacja i analiza contentu na stronach kategorii to elementy, których nie może zabraknąć podczas audytu sklepu.

Każda branża rządzi się nieco innymi prawami. Właściwa optymalizacja stron kategorii jest jednak istotnym elementem strategii SEO we wszystkich sklepach online.

Na co powinieneś zwrócić uwagę? Przede wszystkim zweryfikuj, czy nazwy kategorii są umieszczone w nagłówku H1. Jeśli inwestujesz w pozycjonowanie sklepu internetowego od dłuższego czasu, to sprawdź, czy po zmianie nazwy kategorii nie zmienił się adres URL strony docelowej – może okazać się konieczne ustawienie odpowiednich przekierowań.

Kolejna kwestia to content – opis kategorii produktów. Wciąż jest to element zdecydowanie zbyt często pomijany. Zamieszczając warstwę tekstową odpowiednio nasyconą frazami kluczowymi, pamiętaj o tym, aby witryna poprawnie wyświetlała się potencjalnym klientom, którzy przeglądają serwis na urządzeniach mobilnych.

Przyjrzyj się także temu, jak wygląda linkowanie wewnętrzne. Sprawdź, czy odnośniki do produktów znajdują się w nagłówkach oraz co występuje jako pierwsze na stronie – obrazek czy link tekstowy. Miej na uwadze zasadę First Link Count.

Optymalizacja stron produktów

Jeśli zależy Ci na tym, aby w wynikach wyszukiwania Google pojawiły się strony produktów, zadbaj o optymalizację kart poszczególnych pozycji z Twojej oferty. Pamiętaj przy tym, że to od tego, jak wygląda karta produktu, może finalnie zależeć, czy klient zdecyduje się na finalizację zakupu. Szczegółowa nazwa produktu uwzględniająca jego specyfikację (np. kolor) powinna zostać zamieszczona w nagłówku H1, a opis produktu – zaczynać się od nagłówka H2, w którym również występuje jego nazwa.

Skup się także na odpowiedniej optymalizacji grafik (każdy obrazek musi zostać opatrzony tekstem alternatywnym) i pamiętaj o wykonaniu tabel w HTML. Dzięki temu wyszukiwarka Google będzie w stanie wyświetlić zawarte w nich informacje poniżej description. Oczywiście, optymalizując strony produktów, stwórz dla każdej z nich meta tag title oraz description.

Strona produktu to także doskonałe miejsce do tego, aby nieco rozbudować profil linków wewnętrznych. To nie tylko kwestia SEO, lecz także chwyt marketingowy, który może doprowadzić do wyższej konwersji. Na kartach produktowych możesz zamieścić odnośniki do podobnego asortymentu, np. do produktów z tej samej serii, do towarów wcześniej oglądanych lub tych, które cieszą się największym zainteresowaniem innych użytkowników. Pamiętaj także o tym, aby content zamieszczony na karcie produktu był unikalny.

Optymalizacja bloga

Jeśli strategia pozycjonowania Twojego sklepu internetowego uwzględnia frazy z długiego ogona, to najwyższy czas, abyś docenił potencjał bloga. Dzięki niemu zwiększysz widoczność słów kluczowych long tail i zyskasz szansę na większą sprzedaż.

Działania SEO okażą się w tym przypadku skuteczne jedynie wówczas, gdy zadbasz o regularną publikację wartościowych artykułów, które zaciekawią klientów Twojego e-commerce. Jeśli szukasz inspiracji na merytoryczne wpisy, podejrzyj konkurencję. Wpisy muszą mieć nie tylko odpowiednią długość, lecz także powinny być optymalnie nasycone słowami kluczowymi. Nie może w nich zabraknąć śródtytułów opatrzonych atrybutami nagłówków H2.

Optymalizacja SEO sklepu internetowego powinna uwzględniać zarówno stronę główną, strony kategorii, jak i karty produktów. Istotna jest optymalizacja techniczna oraz optymalizacja treści. Sprawdź, czy audyt sklepu internetowego uwzględnia wszystkie kluczowe elementy.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628