Strona główna e-commerce Reklamy graficzne w Google Ads – wymagania

Reklamy graficzne w Google Ads – wymagania

Autor InClick

Reklama w Google Ads to nie tylko linki w wynikach wyszukiwania. W ramach tej platformy możesz docierać ze swoim przekazem także za pomocą kreacji graficznych. Mogą się one wyświetlać w witrynach należących do sieci reklamowej Google, w aplikacjach i w kanałach wideo. Dzięki nim możesz zwiększyć rozpoznawalność marki oraz sprzedaż. Aby jednak wyświetlać takie reklamy, najpierw musisz przygotować odpowiednie grafiki. Jakie wymagania stawia pod tym względem Google Ads?

Sieć reklamowa Google – co to jest?

Według danych Google na sieć reklamową składają się ponad 2 miliony witryn, filmów i aplikacji. Natomiast według Comscore dociera ona do 90 proc. internautów na świecie, co powoduje, że jest największą tego typu siecią. Reklamy można wyświetlać w określonej lokalizacji, konkretnym odbiorcom lub w danym kontekście. Taka kreacja wygląda np. tak:

Źródło: onet.pl

Zatem, jak widzisz, Twoja reklama może pojawiać się w najpopularniejszych serwisach internetowych w Polsce, co nie oznacza, że sam na nie tam trafisz. Składa się ona z grafiki oraz treści, a także odnośnika, który prowadzi do promowanej strony WWW. W przypadku tego typu kampanii obowiązują dwa modele rozliczeń, a mianowicie:

  • CPC – płacisz za każde kliknięcie, bez względu na liczbę wyświetleń.
  • CPM – opłata jest naliczana za 1000 odsłon reklamy. Nie ma dodatkowego kosztu w przypadku kliknięcia.

Który model jest lepszy? To zależy od celów kampanii. Niemniej pamiętaj, że Google Ads daje możliwość skorzystania z różnych formatów reklamy. Ponadto tworząc je, powinieneś trzymać się narzuconych zasad. Jeśli nie zwrócisz na to uwagi, zaproponowane reklamy mogą nie być zaakceptowane przez Google.

Rodzaj reklam graficznych

Kiedy dojdziesz przy tworzeniu nowej kampanii do etapu umieszczenia grafiki, Google Ads da Ci kilka propozycji, a mianowicie:

Ostatnia z opcji oznacza skorzystanie z kreacji, które już dodałeś w innej kampanii. Natomiast dwie pozostałe:

  • Elastyczne reklamy displayowe – w tym przypadku Google Ads wprowadza automatycznie kombinacje różnych zasobów, które uzupełniasz i podajesz przy tworzeniu reklamy. Musisz podać docelowy URL, nazwę marki, dodać co najmniej 2 obrazy wysokiej jakości, maksymalnie 5 nagłówków oraz 5 tekstów reklamy. Google Ads będzie automatycznie łączyć te elementy, aby jak najlepiej dopasować je do docelowych odbiorców. Zaletą tego rozwiązania jest to, że możesz uniknąć płacenia grafikowi za wykonanie tych reklam.
  • Przesłane reklamy displayowe – drugą opcją jest przesłanie gotowego pliku graficznego w formacie JPG, PNG lub GIF. Ewentualnie możesz skorzystać z formatu HTML5, ale w tym przypadku potrzebne jest spełnienie określonych warunków. Od daty utworzenia konta musi minąć co najmniej 90 dni, a łączne wydatki na nim przekraczają 9000 USD. Konto ma dobrą historię przestrzegania zasad. W przypadku tej formy musisz się trzymać zasad narzuconych przez Google Ads dotyczących wymiarów i rozmiaru pliku.

Formaty reklam graficznych w Google Ads

Google Ads daje Ci możliwość skorzystania z reklam w wielu różnych formatach – tak naprawdę bez problemu wybierzesz taki, który idealnie będzie prezentować Twój przekaz. Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, to najlepiej skup się na kilku i analizuj osiągane dzięki nimi rezultaty. Ważna informacja to maksymalny rozmiar pliku graficznego, który prześlesz do Google Ads – zawsze może on wynosić najwyżej 150 KB.

Rozmiary obrazów w reklamach graficznych

Możliwe do zastosowania formaty reklamy graficznej są następujące: 300 x 100, 750 x 300, 750 x 200, 750 x 100, 950 x 90, 88 x 31, 220 x 90, 300 x 31,980 x 90,240 x 133, 200 x 446, 292 x 30, 960 x 90, 970 x 66, 300 x 57, 120 x 60, 320 x 400, 600 x 314, 468 x 60, 728 x 90, 250 x 250, 200 x 200, 336 x 280, 300 x 250, 120 x 600, 160 x 600, 320 x 50, 320 x 100, 300 x 50, 425 x 600, 300 x 600, 970 x 90, 240 x 400, 980 x 120, 930 x 180, 250 x 360, 580 x 400, 300 x 1050, 480 x 320, 320 x 480, 768 x 1024, 1024 x 768, 480 x 32, 1024 x 90, 970 x 250, 375 x 50, 414 x 736, 736 x 414.

Są wśród nich kwadraty, prostokąty, kreacje bardzo duże i bardzo małe, tak więc powinieneś bez większych problemów dopasować format do Twojej kampanii. Im więcej dodasz reklam, tym mniejsze ryzyko, że Twoja kreacja się nie pojawi w danym miejscu w danej witrynie ze względu na nieodpowiedni wymiary.

Format to jedno, ale kluczowe jest takie zaprojektowanie reklamy, abyś maksymalizował Twoje szanse na jak najlepsze wyniki kampanii. Koniecznie na grafice powinno się pojawić CTA, czyli wezwanie do działania. Obowiązkowo na każdej reklamie musi się znaleźć logo – chodzi przecież m.in. o budowanie świadomości marki. Stosuj atrakcyjne przekazy – skutecznie działają takie, które zawierają liczby i informację o promocji. Na przykład 30 proc. rabatu na zakup w tym tygodniu. Optymalnie wykorzystaj powierzchnię poszczególnych reklam – nie na każdej zmieszczą się wszystkie elementy, więc dobierz je rozsądnie.

Elastyczne reklamy displayowe

Natomiast elementy dodawane jako niezbędne do elastycznej reklamy displayowej to:

  • Obraz – współczynnik proporcji: 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 lub współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 300 x 300.
  • Logo – współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 128 x 128 lub współczynnik proporcji: 4:1, minimalny rozmiar: 512 x 128

Pamiętaj, że w przypadku elastycznej reklamy display poza co najmniej dwiema grafikami możesz lub musisz wprowadzić również inne dane. Należą do nich:

  • Wideo – orientacja pionowa lub pozioma o długości do 30 sekund.
  • Nagłówki – maksymalnie 5 o długości 30 zzs.
  • Teksty reklam – maksymalnie 5 o długości 90 zzs.

Nie oznacza to, że Google Ads będzie wyświetlało wszystkie te nagłówki. Po pierwszej fazie testów zacznie prezentować te, które osiągają najlepsze wyniki. Nie musisz zlecać wykonania zdjęć na potrzeby reklam elastycznych – logo prawdopodobnie masz, natomiast obrazem może być grafika używana w serwisach społecznościowych czy nawet fotka z darmowych źródeł, ale pomijaj te, na których znajduje się napis. Najlepiej dodaj logo w obu wymienionych rozmiarach.

Reklamy graficzne w Google Ads – podsumowanie

Dzięki reklamom graficznym kierowanym do sieci reklamowej masz możliwość dotarcia do 90 proc. internautów na świecie, czyli prawie na pewno daną kreację zobaczy Twój potencjalny klient. Do rozpoczęcia kampanii nie potrzebujesz usług grafika – dzięki rozwiązaniom, które zapewnia Google, możesz zacząć, nawet bazując na zdjęciach ze stocków.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

Call Now Button 606 628 628