Strona główna Content Treści sprzedażowe – dlaczego warto w nie zainwestować?

Treści sprzedażowe – dlaczego warto w nie zainwestować?

Autor InClick

Szczególną rolę w prowadzeniu i promowaniu biznesu w sieci pełnią teksty reklamowe. Tego rodzaju content realnie wpływa na konwersje. Co więcej, jest ich podstawą, bo zdobycie klientów bez wykorzystania treści sprzedażowych wydaje się nierealne. Jak powinny wyglądać takie teksty i jakie zadania spełniać?

Rodzaje i funkcje treści sprzedażowych

Do zwiększania sprzedaży służy kilka rodzajów tekstów reklamowych. Wykorzystujemy do tego celu różne kanały przekazu, a każdy z nich rządzi się swoimi prawami. Jedne z podstawowych miejsc występowania treści reklamowych to sklepy internetowe i portale aukcyjne.

Tutaj klienci wykonują najważniejsze dla sprzedawcy działania – oglądają, dodają do koszyka i wreszcie… kupują. To dobry powód, aby umieszczać tu wartościowe treści, które wspomagają pożądane przez Ciebie procesy.

Szczegóły na temat tworzenia treści sprzedażowychprzez agencję copywriterską znajdziesz w tym miejscu: https://contentwriter.pl/tresci-sprzedazowe/.

Jakie są rodzaje treści sprzedażowych i gdzie możesz je publikować?

Opisy producenta, firmy, sklepu

Choć zarys Twojej działalności nie jest ściśle powiązany z produktem, nie rezygnuj z kreatywnego zaprezentowania firmy. Klient zwraca uwagę nie tylko na produkty, ale na idee i historie, które za nimi stoją. Odpowiednie przedstawienie marki i jej wartości zachęci do zapoznania się z ofertą. A to już jakaś część sukcesu.

Tekst o firmie/ marce powinien być oryginalny, wciągający, napisany językiem korzyści i zgodny z zasadami SEO.

Opisy produktów i kategorii

To one bezpośrednio wpływają na to, czy konsument kupi u Ciebie produkt, czy będzie szukał dalej. Zwróć szczególną uwagę na ten aspekt, planując treści sprzedażowe do swojego sklepu lub na portale. Dwa główne zadania, jakie należą do opisów produktów i kategorii, to:

  • dostarczyć wyczerpującej odpowiedzi na pytania, które klient zadaje sobie przed zakupem,
  • zaprezentować produkt i wytworzyć w konsumencie potrzebę jego posiadania.

Umiejętne operowanie informacją i emocją to gwarancja skutecznego tekstu sprzedażowego.

Opis produktu i jego elementy:

  • nazwa przedmiotu
  • zdjęcia produktowe (najlepiej kilka: na manekinie, na białym tle, ze zbliżeniem na materiał itp.)
  • opis cech produktu + korzyści, jakie zyska klient wraz z zakupem (dobrze jest podzielić opis na dwie części: pierwsza, która będzie prezentowała najważniejsze informacje i druga, bardziej rozbudowana, prezentująca parametry techniczne, specyfikację produktu)
  • słowa kluczowe zawarte w treści
  • opisy alternatywne do zdjęć (wtedy Twoje obrazy wyświetlą się w Grafice i Zakupach Google’a)
  • cena produktu

Teraz przejdźmy do opisów kategorii. Niektórzy przedsiębiorcy pomijają ten element w swoich działaniach marketingowych, co jest dużym błędem.

Opisy kategorii są istotną kwestią nie tylko ze względu na pozytywne doświadczenia użytkowników – wpływają również na pozycjonowanie. W opisie zamieść najistotniejsze informacje o kategorii, by treść była przydatna dla użytkownika, a przy okazji możesz wpleść w tekst odpowiednie słowa kluczowe. Pamiętaj jednak o używaniu ich z rozwagą – przesycenie frazami może przynieść efekty odwrotne do zamierzonych.

Landing page

Tekst na stronie, jaki widzi użytkownik po kliknięciu reklamy, to także treść, która sprzedaje i wpływa na inne wyznaczone cele. Landing page odpowiada za zatrzymanie użytkownika na stronie, a także skłania go do podjęcia aktywności. W sieci działamy szybko, dlatego dobry tekst reklamowy przykuwa uwagę w krótkim czasie.

Media społecznościowe

Social media coraz częściej stają się miejscem promocji. 81% przedsiębiorców z sektora małych i średnich firm promuje swoją działalność w mediach społecznościowych, a 68% użytkowników przegląda fanpage firmy, zanim skorzysta z jej usług.

Strony w social mediach nie stawiają sprzedaży za swój główny cel. Tworzą za to długoterminowe relacje – budują świadomość marki i tworzą społeczność związaną z firmą. To pośrednio wpływa na pozyskiwanie nowych klientów. Zatem na wpisy na Facebooku czy Instagramie również patrz jak na treści reklamowe.

Jak wiadomo, komunikacja w kanałach społecznościowych nie obędzie się bez obrazów i filmów. Jednak to narracja, z jaką prowadzisz fanpage, daje mu charakter i skupia grupę docelową wokół firmy. Tekst, którym opatrzysz grafikę czy multimedia, znacząco wpływa na ich odbiór.

Jak zwiększyć wyniki dzięki treściom sprzedażowym

Sprzedawać słowem – to brzmi pięknie, ale trzeba mieć na uwadze, że nie każdy tekst reklamowy rzeczywiście działa tak, jak powinien. Skuteczność treści wynika z jej właściwej konstrukcji i doboru kanału przekazu.

Dopasuj się

Co jest ważne przy tworzeniu przekonującego contentu? Przede wszystkim dopasowanie do targetu. Treści sprzedażowe nie mogą istnieć w oderwaniu od grupy docelowej. Poznanie jej potrzeb to pierwszy krok do stworzenia dobrego tekstu. To pozwoli następnie użyć odpowiedniego języka – takiego, jakiego używa odbiorca. Funkcjonalnego i konkretnego.

Skoro mówimy już o języku, ważne jest, aby był dopasowany do kanału, którym się posługujesz. Dotyczy to także wizerunku, jaki prezentujemy w poszczególnych mediach. Na Instagramie pokażesz działalność swojej firmy z bliska, od wewnątrz. Tymczasem LinkedIn użyjesz do kreowania oficjalnego, biznesowego wizerunku. Rozpoznanie tych zależności i konstruowanie treści zgodnych z charakterem kanału pozwala tworzyć z sukcesem społeczności o różnym charakterze – od partnerów biznesowych po klientów chwalących sobie produkty Twojej firmy.

Realne korzyści wynikające z dobrych treści sprzedażowych

Kiedy posiadasz już wartościowe, dobrze skonstruowane treści sprzedażowe, pozostaje tylko czekać na efekty. Jakie korzyści odniesie Twoja firma?

  • Wykorzystanie możliwości różnych kanałów komunikacji
  • Kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych
  • Budowanie świadomości i rozpoznawalności marki
  • Tworzenie społeczności wokół firmy
  • Wzrost ruchu organicznego
  • Zdobywanie zaufania wśród klientów
  • Zwiększenie sprzedaży

Treści sprzedażowe – podsumowanie

Osiąganie zadowalających wyników w sprzedaży to cel, do którego prowadzi mnóstwo złożonych działań. Aby klient wykonał działanie, na którym Ci zależy (zakup), musisz zadbać o wszystkie inne elementy, które spotka po drodze. Sukces zapewni Ci dbałość o szczegóły w tworzeniu starannych treści sprzedażowych(i nie tylko) na każdym etapie rozwijania działalności w sieci.

1. Jakie są rodzaje treści sprzedażowych?

Są to między innymi opisy produktów i kategorii. Równie godne uwagi rodzaje treści sprzedażowych to landing page oraz wpisy w social mediach.

2. Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia treści sprzedażowych?

Trzeba przede wszystkim dopasować je do potencjalnego grona odbiorców. Zarówno język, jak i forma muszą być dopasowane do konkretnego targetu.

3. Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?

Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, niż mogłoby się wydawać. Opisy produktów muszą być przystępne i zawierać odpowiednie frazy kluczowe. Nie można jednak z takowymi przesadzać.

4. Jakie korzyści płyną ze skutecznych treści sprzedażowych?

Przede wszystkim wpływają one na kreowanie wizerunku firmy. Można wyszczególnić także: zwiększenie sprzedaży, zdobycie zaufania klientów czy wzrost ruchu organicznego.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628