Strona główna Social Optymalizacja fanpage’a na Facebooku

Optymalizacja fanpage’a na Facebooku

Autor InClick

Każdego dnia ze swojego konta na Facebooku korzysta 1,9 mld ludzi. Według Gemius w Polsce ten serwis społecznościowy ma ponad 21 mln użytkowników. Tak ogromna popularność powoduje, że w planie działań marketingowych dla firmy obowiązkowo powinny się znaleźć takie, które obejmują właśnie Facebook. Jednym ze sposobów na docieranie do korzystających z tego serwisu społecznościowego jest założenie na nim fanpage’a, czyli strony fanów. Jak ją zoptymalizować?

Dlaczego warto mieć fanpage?

Strona fanów może stanowić znakomity sposób komunikacji z internautami. Jeśli masz witrynę internetową, to możesz użytkownikom dawać możliwość zapisania się do newslettera i tak informować ich o nowych treściach, aktualizacjach i nie tylko. Nie każdy jednak chce się zapisać i otrzymywać kolejnego maila na swoją skrzynkę. Woli polubić dany profil i widzieć po zalogowaniu się na FB informację o takim wpisie.

Dzięki Facebookowi, mając fanpage, masz możliwość dotarcia do ogromnej liczby odbiorców. Jak wspominaliśmy, z tego serwisu korzysta w Polsce ponad 21 mln użytkowników. Wśród nich znajdziesz osoby w dosłownie każdym wieku, pracujące w różnych branżach i mieszkające w niemal każdej miejscowości. Zatem możesz docierać do odbiorców lokalnych, jak i z całej Polski. Facebook ma w naszym kraju blisko 80 proc. udziału w rynku serwisów społecznościowych.

Źródło: https://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/poland/#monthly-202008-202108

Kolejną zaletą prowadzenia fanpage’a jest to, że trafiasz w oczekiwania odbiorców. Klienci często będąc zainteresowanymi ofertą danej marki, kierują się najpierw na Facebooka, sprawdzają stronę fanów firmy i w ten sposób kontaktują się z nią. To dla nich metoda na szybkie rozwianie wątpliwości.

Fanpage daje Ci dodatkowe możliwości promocji. Możesz reklamować stronę na FB, organizować konkursy, a nawet pisać na grupach FB jako strona, ale akurat ta opcja uzależniona jest od ustawień danej grupy i nie wszędzie istnieje taka możliwość.

Na fanpage’u klienci mogą Ci również wystawiać recenzje, które dla zainteresowanych ofertą stanowią wartościową sugestię. Może to być czynnik, który przeważy o skorzystaniu z danej oferty.

Oczywiście fanpage nie wystarczy tylko mieć – trzeba go aktualizować, dodawać wpisy, wprowadzać zmiany zgodne z aktualnymi wymaganiami Facebooka. Sprawdź, jak zoptymalizować Twoją stronę na FB.

Optymalizacja fanpage’a na Facebooku

Jeśli strona na Facebooku ma działać na korzyść Twojej marki, to powinieneś ją dopracować i zwrócić uwagę na wiele kwestii, które mają znaczenie. Z pewnością chcesz pozytywnie zaskoczyć odbiorców, a nie ich rozczarować. Dlatego podejmij stoswane kroki, aby rzeczywiście Twój fanpage wyglądał profesjonalnie i zapewniał przydatne rozwiązania.

Przyjazny adres URL Twojego fanpage’a

Kiedy zakładasz stronę fanów, to początkowo jej adres zaczyna się oczywiście od https://www.facebook.com/, a po tej domenie pojawia się ciąg przypadkowych znaków. Teraz załóżmy, że chcesz umieścić adres fanpage’a na materiałach reklamowych – ulotkach, banerach czy w prasie. Trudno oczekiwać, że ktokolwiek przepisze ten ciąg znaków, aby wejść na Twój fanpage. Natomiast, jeśli będzie to adres np. https://www.facebook.com/nazwa-twojej-marki/ to z pewnością wyglądać to będzie inaczej. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby i w Twoim przypadku dało się to zmienić. Kliknij „Edytuj informacje o stronie”:

Następnie zmodyfikuj nazwę użytkownika. Niech wskazuje, z jaką marką internauta ma do czynienia i niech będzie jak najkrótsza, dzięki czemu łatwiej będzie można ją zapamiętać. Zmian dokonuj rozsądnie, bo nie wiadomo, czy kolejna taka próba zakończy się sukcesem.

Dodaj wszystkie informacje o stronie

Facebook daje Ci możliwość podania wielu informacji na temat Twojej działalności, a w tym danych kontaktowych. Ich wprowadzenie działa pozytywnie na wiarygodność marki, a także na widoczność profilu w wynikach wyszukiwania Facebooka. Jeśli prowadzisz profile firmy w różnych serwisach społecznościowych, to również możesz je tutaj dodać.

Do wyboru masz wiele mniej i bardziej popularnych serwisów społecznościowych.

Przemyśl wybór nazwy profilu

Teoretycznie to element, który też da się w przyszłości edytować, ale trudno przewidzieć, jakie opcje wyłączy nam FB albo ograniczy korzystanie z nich za jakiś czas. Nazwa profilu ma znaczenie z kilku względów. To właśnie nią będą podpisywane wszystkie publikacje dodawane jako fanpage. Ona również będzie się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Ponadto w profilach osób, które zadeklarują pracę w Twojej firmie, także się ona pojawi – w informacjach o danym internaucie.

Postaraj się, aby to była nazwa unikatowa, żeby wskazywała na brand. Twój fanpage musi się przecież wyróżniać na tle konkurencji.

Profesjonalna grafika

Po pierwsze powinieneś pamiętać o tym, że Facebook lubi zmieniać wymiary zdjęć, które powinny być wykorzystywane na fanpage’u i w innych miejscach w tym serwisie społecznościowym. Oczywiście grafika koniecznie powinna wyglądać profesjonalnie, estetycznie, zachęcająco. Dodanie tutaj byle jakiego zdjęcia może negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek i zniechęcić internautę do zapoznania się z ofertą. Pamiętaj, że zdjęcie profilowe i cover photo są pierwszymi elementami, które użytkownik widzi na fanpage’u.

Dodaj przycisk CTA

Na wielu fanpage’ach możesz znaleźć na wysokości nazwy przycisk „Zadzwoń teraz”, „Złóż zamówienie”, Zarezerwuj teraz” i inne. Będąc zalogowanym jako administrator fanpage’a, kliknij „+Dodaj przycisk”. Wybór masz taki, jak poniżej. To dla internauty bardzo wygodne rozwiązania, gdyż umożliwiają mu skorzystanie z natychmiastowego kontaktu, rezerwacji i nie tylko. Jednocześnie opcje te pomagają wezwać internautę do działania.

Automatyczne odpowiedzi

Nie każdy internauta chce dzwonić. Wielu preferuje wysłanie wiadomości i oczekiwanie na odpowiedź, przy czym chcieliby ją otrzymać jak najszybciej. Tylko trudno abyś czuwał nad pytaniami przez 24 godziny na dobę, a zresztą – nie musisz. Facebook daje Ci do dyspozycji automatyczne rozwiązania, dzięki którym osoba, która wyśle Ci wiadomość, automatycznie otrzyma odpowiedź. Zatem przejdźmy do działania. Wejdź w „Ustawienia strony”, a następnie wybierz „Wiadomości”.

Możliwości masz sporo. Możesz zadecydować, że zanim internauta wyśle wiadomość, automatycznie zostanie mu dostarczona informacja od Ciebie na Messenger. Może się ona składać z maksymalnie 160 zzs. Facebook da Ci propozycję tej treści, ale możesz oczywiście ją edytować.

Możesz również skonfigurować automatyczne odpowiedzi.

Twórz angażujące treści

Wydaje się, że jest to oczywista oczywistość, ale mimo wszystko trzeba o tym wspomnieć. Dodawaj przeróżne materiały. Zarówno takie, które związane są bezpośrednio z Twoją ofertą, usługami, jak i inne. Na fanpage’u nie może wiać nudą. Zależy Ci przecież na takich postach, które będą lajkowane przez użytkowników, udostępniane, gdyż dzięki temu dotrzesz do jeszcze większego grona zainteresowanych. To takimi materiałami możesz budować zasięgi, docierać do konkretnej branży. Oczywiście wymaga to przemyślenia strategii, przygotowania planu działań, a także analizowania wyników, które będziesz osiągać. Jeśli nie będą one satysfakcjonujące, to być może czas na przeprowadzenie zmian.

Śledź statystyki

Facebook dostarcza Ci szczegółowych danych dotyczących tego, co się dzieje na Twoim fanpage’u. Jednym z ważnych elementów, które powinny Cię zainteresować są informacje dotyczące skuteczności poszczególnych postów. Sprawdź, ile razy wyświetliły się internautom, ile zyskały polubień. To już pole do analizy tego, jakie treści przyniosły Ci najlepsze efekty. Na tej podstawie możesz wyciągać wnioski i przygotowywać plan kolejnych działań.

Optymalizacja fanpage’a na Facebooku – podsumowanie

Strona na FB wymaga zwrócenia uwagi na wiele szczegółów, jeśli chcesz, aby przynosiła Ci oczekiwane rezultaty. Internauci przyzwyczaili się do wielu rozwiązań i powinieneś im je obowiązkowo zapewnić, jeśli chcesz, aby Twój profil był oceniany pozytywnie i przyczyniał się do zdobywania klientów.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628