Strona główna SEM Jak założyć i skonfigurować Menadżera Firmy na Facebooku?

Jak założyć i skonfigurować Menadżera Firmy na Facebooku?

Autor InClick

Facebook daje Ci różne możliwości pod względem promocji Twojej działalności. Możesz prowadzić fanpage, korzystać z płatnej reklamy i nie tylko. W momencie, kiedy zarządzasz tym wszystkim z jednego profilu prywatnego, przestaje robić się to wygodne. Przełączanie się pomiędzy kontami to strata czasu, a ponadto takie działanie komplikuje podejmowanie często prostych czynności. To wszystko możesz sobie ułatwić, jeśli skorzystasz z Menadżera Firmy na Facebooku. Sprawdź, jak to zrobić i jakie osiągniesz dzięki temu korzyści.

Co to jest Business Manager?

Menadżer Firmy to narzędzie, które udostępniane jest przez Facebooka, abyś mógł łatwo zarządzać wieloma stronami firmowymi, kontami reklamowymi, pikselami czy katalogami produktów. To wszystko może się znaleźć w jednym rozwiązaniu, z którego możesz przydzielać dostępy osobom, które mają nim zarządzać, a także analizować statystyki, wprowadzać zmiany i nie tylko.

Korzystanie z Menadżera Firmy jest całkowicie darmowe, a do rozpoczęcia użytkowania go w zasadzie potrzebujesz konta na Facebooku i już możesz działać. Wybierz login i hasło. Konto prywatne jest niezbędne do potwierdzenia tożsamości.

Jak założyć Business Managera?

Rozpoczęcie przygody z Menadżerem Firmy na Facebooku nie powinno Ci sprawić większych problemów. Oto kolejne kroki, które musisz podjąć:

  1. Wejdź na https://business.facebook.com/overview i kliknij „Utwórz konto”. Wtedy wyświetli Ci się formularz do wypełnienia. Musisz podać jedynie podstawowe informacje.
  1. Zostaniesz automatycznie zalogowany, ale musisz jeszcze potwierdzić swój adres e-mail.
  1. Po weryfikacji możesz już przejść do dodawania poszczególnych zasobów, aby zarządzanie nimi stało się łatwiejsze.

Dodawanie stron do Menadżera Firmy

Zacznij od stron firmowych, czyli popularnych fanpage’ów. Kliknij w menu po lewej pozycję „Strony”:

Następnie wybierz jedną z dostępnych opcji. Masz możliwość utworzenia nowej, dodania takiej, której jesteś już właścicielem lub zwrócenia się o dostęp do innej strony, którą masz zarządzać, np. jako osoba, która przyjęła zlecenie na prowadzenie fanpage’a.

W moim przypadku dodaję stronę, której jestem właścicielem. Wystarczy, że zacznę wpisywać jej nazwę i pojawi się ona jako jedna z propozycji na rozwijanej liście.

Udało się ją znaleźć, więc teraz wystarczy kliknąć „Dodaj stronę” i gotowe.

Analogicznie dołączam pozostałe strony, którymi chcę zarządzać. W przypadku gdy nie masz jeszcze praw do profilu, a chcesz je uzyskać, musisz złożyć wniosek o konkretne uprawnienia. Wtedy w Menadżerze Facebooka pojawi się następujący komunikat:

Do zarządzającego tą stroną zostanie wysłana Twoja prośba. Otrzyma on powiadomienie, po kliknięciu którego zobaczy następującą informację:

Musi on tylko potwierdzić lub odrzucić wniosek. Po akceptacji fanpage dołączy do tych, którymi możesz zarządzać na stronie.

Dodawanie kont reklamowych do Menadżera Facebooka

Bardzo podobnie wygląda proces dodawania kont reklamowych. Kliknij taką opcję w menu po lewej stronie.

Następnie wybierz „Dodaj” i wtedy zobaczysz podobne opcje jak w przypadku dodawania strony firmowej.

Dalej wygląda to też analogicznie. Jeśli jesteś właścicielem konta reklamowego, to zostanie ono dodane automatycznie po jego wskazaniu. W przypadku gdy nie jesteś, to zostanie złożona prośba do właściciela o przyznanie praw. Wystarczy podać identyfikator konta reklamowego.

Po pomyślnej weryfikacji będziesz mógł już zarządzać tym kontem reklamowym.

Jak dodać osoby w Menadżerze Facebooka?

To istotny krok w kierunku umożliwienia zarządzania Twoimi usługami współpracownikom, agencjom czy partnerom. Kliknij „Użytkownicy”, a następnie „Osoby”.

Dalej kliknij „Dodaj” obok pola wyszukiwania osób.

Następnie podaj adres e-mail osoby, której chcesz dać uprawnienia i wybierz jakie mają one być. Jeśli wybierzesz prawa administratora, to będzie on mieć takie same jak Ty, czyli niemal nieograniczone. Wtedy do tej osoby zostanie wysłany e-mail z zaproszeniem.

Wiadomość wyglądać będzie tak, jak poniżej. Wystarczy kliknąć „Rozpocznij” i dana osoba zyska przyznane jej uprawnienia.

Gotowe! Poza osobami, masz również opcję dodania partnerów, czyli podmiotów, którym zezwolisz na zarządzanie zasobami, które do Ciebie należą. W tym przypadku będziesz potrzebować identyfikatora firmy.

Gdzie go znaleźć? Wystarczy kliknąć w menu po lewej stronie opcję „Informacje o firmie”.

Tutaj widnieje numer:

W Menadżerze Facebooka możesz również dodawać konta na Instagramie, WhatsAppie czy aplikacje.

Kiedy warto założyć Menadżera Facebooka?

Nie ma co ukrywać, że jest to rozwiązanie, które może się przydać każdemu, kto promuje stronę na Facebooku i korzysta z reklam płatnych, ale nie tylko. Masz firmę i zlecasz prowadzenie fanpage’a podmiotom zewnętrznym? Za zarządzanie stroną odpowiada kilka osób? To tylko przykładowe przypadki, w których warto postawić na Menadżera Firmy.

Kiedy już zaczniesz korzystać z tego narzędzia, prawdopodobnie nie będziesz sobie wyobrażać pracy bez niego – tym bardziej, jeśli zarządzasz wieloma fanpage’ami. Pamiętaj, że Menadżer Firmy i Menadżer Reklam to nie są synonimy – to dwa różne rozwiązania, które udostępnia Ci Facebook.

Business Menedżer jest propozycją, która daje więcej możliwości. Po zalogowaniu się zobaczysz przeróżne statystyki dotyczące fanpage’a i kont reklamowych – wszystko to bez przełączania się pomiędzy kontami. Poświęć czas na poznanie wszystkich funkcji, które udostępnia Ci Menadżer Firmy, a wtedy zyskasz dzięki niemu jeszcze więcej korzyści.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj