Strona główna Social Instagram jako narzędzie biznesowe

Instagram jako narzędzie biznesowe

Autor InClick
instagram-social-media

Instagram jest obecnie jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Wbrew temu, co mogłoby nam się wydawać, korzystanie z Instagrama jest banalnie proste. Działanie platformy opiera się na dodawaniu zdjęć oraz następnym ich lajkowaniu i komentowaniu przez użytkowników z całego świata. Każdego dnia na Instagramie aktywnych jest 500 milionów kont, których codziennie przybywa. Jak wykorzystać potencjał platformy w celach biznesowych? Podpowiadamy.

Dlaczego warto wybrać właśnie Instagram?

Instagram powstał w 2010 roku i o czym wspominaliśmy już na samym wstępie, jest platformą społecznościową cieszącą się dużą sympatią wśród użytkowników Internetu. Jego potencjał oraz możliwości jakie daje, zostały bardzo szybko docenione, w związku z czym w kwietniu 2012 roku serwis został wykupiony przez Facebooka za ok. 1 mld USD.
Instagram posiada wiele zalet, a to, co wyróżnia go najbardziej to prosta obsługa oraz łatwość dotarcia do użytkowników, którzy chętnie dzielą się z innymi swoimi zdjęciami czy nagranymi filmami. Jako jeden z rodzajów dostępnych serwisów społecznościowych dedykowany jest on w dużej mierze urządzeniom mobilnym.

Obecnie Instagram wzbudza znacznie większe zainteresowanie niż Facebook, co sprawia, że serwis ten nie jest już tylko portalem, z którego korzystają wyłącznie osoby prywatne. Jak się okazuje, również przedsiębiorcy coraz chętniej zakładają konta firmowe na Instagramie, celem dotarcia do większej grupy potencjalnych klientów.  Według aktualnych danych statystycznych ponad 80% użytkowników serwisu obserwuje więcej niż jedno z aktywnych kont firmowych, co dodatkowo zachęca przedsiębiorców do skorzystania z tej formy promowania własnego biznesu.

Instagram umożliwia firmom skuteczne budowanie świadomości marki, wpływa na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług, a dodatkowo także ułatwia kontakt z potencjalnymi klientami. Jednym z największych atutów i zarazem cech charakterystycznych Instagrama są oczywiście hashtagi, które pozwalają użytkownikom zoptymalizować zakres wyszukiwania interesujących ich zagadnień, ale nie tylko. To także świetny sposób na to, by wrzucony post zwiększył swój zasięg dotarcia do innych użytkowników. Choć możliwie jest wykorzystanie maksymalnie do 30 hashtagów, to w przypadku konta firmowego należy skupić się wyłącznie na 5-10 indywidualnie i precyzyjnie dopasowanych do postu. 

Chcąc osiągnąć jak najlepsze wyniki oglądalności, warto przyjrzeć się, jak na Instagramie radzą sobie firmy z tej samej branży lub znani Influencerzy, dzięki temu łatwiej nam będzie opracować optymalne rozwiązania dostosowane do potrzeb naszej firmy oraz potencjalnych klientów. Zastanawiasz się, jak w pełni wykorzystać potencjał narzędzi biznesowych Instagrama? Od czego zacząć przygodę z tym serwisem społecznościowym?

Jak stworzyć profil dostosowany do potrzeb przedsiębiorstwa?

Wbrew ogólnie panującym przekonaniom złożenie konta firmowego na Instagramie nie jest tak skomplikowanym i czasochłonnym procederem, jakby mogło nam się wydawać. Przebiega to dokładnie na takich samych zasadach, jak ma to miejsce w przypadku tworzenia konta prywatnego.

W pierwszej kolejności należy zacząć oczywiście od pobrania aplikacji na urządzenie mobilne z dostępem do Internetu – może to być np. smartfon lub tablet. Po zakończeniu procesu instalacji kolejnym krokiem jest utworzenie konta oraz uzupełnienie wszystkich niezbędnych danych takich jak:
nazwa konta na Instagramie, która powinna być identyczna z nazwą prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa,
– link do strony firmowej,
– kilka podstawowych informacji o firmie.

Przedsiębiorcy, którzy chcą prowadzić czynne działania na Instagramie, mogą zdecydować się na założenie tzw. konta biznesowego.  Jest to niezwykle korzystne rozwiązanie, które pozwala firmom na systematyczne śledzenie ogólnych statystyk profilu oraz poszczególnych wpisów, co z kolei umożliwia dokonanie skutecznej optymalizacji reklam na Instagramie celem zwiększenia konwersji.

Profil biznesowy na Instagramie – korzyści

To, co bez wątpienia najbardziej interesuje każdego przedsiębiorcę, to korzyści wynikające z prowadzenia konta biznesowego na Instagramie. Otóż w tej sytuacji firmy mają dostęp do wielu cennych informacji dotyczących osób odwiedzających ich profil, które ułatwiają przedsiębiorcom prowadzenie skutecznych działań marketingowych.

Informacje te odnoszą się między innymi do:
– liczby wyświetleń zarówno samego profilu, jak i postów na nim publikowanych,
– ilości kliknięć w link przekierowujący do oficjalnej strony internetowej firmy,
– największej aktywności obserwujących pod względem dni oraz godzin,
– statystyk relacji prowadzonych na żywo,
– szczegółowych danych użytkowników obserwujących profil firmy takich jak miasto zamieszkania, płeć, przedział wiekowy,
– statystyk utworzonych reklam.

Instagram a reklama

Prowadzenie profesjonalnego konta firmowego na Instagramie jest jednym z najlepszych i zarazem najskuteczniejszych działań promocyjnych podejmowanych przez przedsiębiorców. Instagram to nowoczesny serwis społecznościowy, który pozwala wszystkim posiadaczom profili biznesowych na prowadzenie kampanii reklamowych.  Niestety dla osób, które nigdy wcześniej nie korzystały z tej formy reklamy, proces ten może wydawać się skomplikowany.

Jeżeli chcemy, by stworzone reklamy firmowe były wyświetlane na Instagramie, to wówczas skorzystać możemy z dwóch dostępnych opcji. Jednym z możliwych rozwiązań jest założenie kampanii reklamowej poprzez Facebooka, który będzie zintegrowany z kontem biznesowym na Instagramie. Innym, o wiele prostszym i szybszym sposobem jest ustawienie kampanii reklamowej bezpośrednio z poziomu Instagrama.

Tworząc reklamy na Instagramie, należy mieć na uwadze specyfikę tego serwisu społecznościowego. W tej sytuacji ogromną rolę odgrywają atrakcyjne pod kątem wizualnym fotografie, albowiem to właśnie one przyciągają potencjalnych klientów.

Najpopularniejsze formaty na Instagramie

Instagram umożliwia przedstawienie wysokiej jakości i zalet sprzedawanego produktu w sposób kreatywny i unikatowy, co pozytywnie oddziałuje budowanie świadomości marki wśród klientów. Oprócz publikacji zdjęć i postów przedsiębiorcy mogą również eksperymentować z najchętniej używanymi formatami, czyli Stories oraz IGTV.

Instagram Stories to najprężniej rozwijający się format, z którego korzystać mogą nie tylko osoby obserwujące dany profil biznesowy. To świetny sposób na zaprezentowanie swoich produktów i firmy szerszej publiczności. Stories widoczne będą dla użytkowników przez 24 h, następnie trafią do archiwum.  Z kolei IGTV wykorzystywana nierzadko w content marketingu, jest pewnego rodzaju alternatywą dla platformy YouTube. Tworzenie filmów mobilnych cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród młodych firm, które w ten sposób integrują się ze swoimi klientami.

Instagram to nieustannie rozwijająca się platforma społecznościowa, która ułatwia przedsiębiorcom dotarcie do większej grupy docelowej użytkowników, a tym samym zwiększa ich szansę na pozyskanie nowych klientów i osiągnięcie sukcesu w branży.

Inne ciekawe tematy

Skomentuj