Strona główna SEM Rozszerzenia reklam w Google Ads

Rozszerzenia reklam w Google Ads

Autor InClick

Żeby kampania Google Ads okazała się rentowna, nie wystarczy wprowadzić podstawowych danych, przygotować reklam, a następnie pozostawić wszystkiego samemu sobie. Powinieneś testować, analizować i korzystać z przeróżnych możliwości, które daje Ci ten system, bo w przeciwnym wypadku wyniki kampanii będą dalekie od oczekiwanych albo po prostu – mogłyby być zdecydowanie lepsze. Jednym ze sposobów na zwiększenie skuteczności działań jest skorzystanie z rozszerzeń reklamy. Na czym to polega?

Czym są rozszerzenia reklam?

Rozszerzenia to dodatkowe informacje, które mogą się znaleźć w Twojej reklamie, aby zwiększać zainteresowanie nią ze strony internautów. Efektem skorzystania z nich jest uzyskanie wyższego współczynnika klikalności. Do rozszerzeń należą m.in. informacje o lokalizacji, przyciski do wykonywania połączeń telefonicznych, dodatkowe linki do stron w witrynie i nie tylko. Sporo informacji na ten temat możesz znaleźć w materiale wideo przygotowanym przez Google.

Głównym założeniem korzystania z rozszerzeń reklamy jest możliwość jej personalizowania. Jesteś w stanie ją dzięki temu wyróżnić. Warto podejść do tego maksymalnie kreatywnie, aby nie powtarzać dokładnie tego samego, co robi Twoja konkurencja. Chcesz się przecież pozytywnie wyróżnić i zwrócić uwagę na Twoją ofertę. Do największych zalet korzystania z rozszerzeń reklamy zalicza się to, że:

  • Możesz zwiększyć CTR – Twoja reklama zajmuje więcej miejsca, tak więc istnieje jednocześnie duża szansa na to, że większy odsetek odsłon kreacji zakończy się kliknięciem reklamy.
  • Ułatwiasz internautom kontakt lub zapoznanie się z ofertą – zainteresowany może skorzystać z opcji bezpośredniego połączenia telefonicznego z reklamy czy dostać się od razu do formularza kontaktowego.
  • Możesz umieścić więcej informacji – niż w podstawowej wersji reklamy.
  • Prostota dodania – w zasadzie Twoim głównym zadaniem jest opracowanie atrakcyjnych treści, które zainteresują internautów.

Rozszerzeń jest wiele, ale przede wszystkim dzieli się je na ręczne i automatyczne. Te pierwsze wymagają z Twojej strony odpowiedniej konfiguracji, natomiast drugie są włączane bez Twojej ingerencji wtedy, gdy algorytm Google Ads oceni, że dzięki danemu elementowi może się zwiększyć skuteczność kampanii. Sprawdźmy, jakie masz możliwości skorzystania z rozszerzeń reklamy.

Rozszerzenia reklam – wykorzystaj dostępne możliwości

Jeśli chcesz wdrożyć dla Twojej reklamy rozszerzenia, to po zalogowaniu się do Google Ads i do danej kampanii z menu Reklamy i rozszerzenia wybierz Rozszerzenia.

Następnie kliknij znak + na niebieskim tle, a wtedy zobaczysz, jakie masz możliwości. Zatem przyjrzyjmy się poszczególnym rozszerzeniom, które są dostępne. Z ich dodaniem nie powinieneś mieć większych problemów.

Prześledźmy zatem kolejne rozszerzenia, z których możesz skorzystać w ramach Google Ads.

Rozszerzenia linków do podstron

Dzięki nim możesz w reklamie umieścić nie tylko odnośnik do podstrony z opisem oferty czy do danego produktu, ale również dodatkowe linki. Pomysły na wykorzystanie tego rozwiązania możesz mieć różne. Na przykład niech to będzie link do opinii na temat Twojej firmy albo do powiązanego produktu. Przy okazji możesz też dodać krótkie opisy, dzięki czemu reklama zajmie jeszcze więcej miejsca.

Rozszerzenie objaśnień

Za pośrednictwem tego elementu możesz dodać do tekstu reklamy objaśnienie, czyli dodatkową treść, dzięki której zwrócisz uwagę internauty na Twoją ofertę. I tutaj powinieneś już postawić na kreatywność i zastanowić się, jakie informacje mogą najbardziej zachęcić odbiorców do zapoznania się z ofertą. Przemyśl, czego oczekują Twoi potencjalni klienci. Objaśnienie pojawia się obok tekstu reklamy.

Rozszerzenie informacji w witrynie

Dzięki temu rozszerzeniu możesz dodać do reklamy nagłówki o różnej treści. Google Ads daje Ci do wyboru m.in. takie jak Kursy, Marki, Polecane hotele, Ubezpieczenia, Style i inne. Wtedy, jeśli wybierzesz np. Marki, to w reklamie pojawi się takie słowo, a obok zostaną wymienione nazwy marek, które masz w ofercie.

Rozszerzenie połączenia

Jedno z bardzo popularnych rozszerzeń, gdyż dzięki niemu dajesz klientowi możliwość bezpośredniego połączenia telefonicznego bez konieczności wchodzenia na stronę WWW. W przypadku wielu działalności internauci nie zagłębiają się w ofertę – po prostu potrzebują pomocy właśnie teraz. Masz również możliwość mierzenia konwersji telefonicznej – uzyskasz informacje m.in. o godzinie i czasie połączenia.

Rozszerzenie formularzy kontaktowych

To ciekawa opcja, która wprawdzie nie jest dostępna dla wszystkich branż, ale dla zdecydowanej większości. Nie spotkasz się zbyt często z tym rozszerzeniem w widzianych reklamach, natomiast umożliwia ono dodanie formularza kontaktowego, co oznacza, że internauta może bez przechodzenia na stronę WWW wysłać do Ciebie zapytanie albo pozostawić dane kontaktowe. Od razu możesz również ustalić, jakie podziękowanie wyświetli się nadawcy.

Rozszerzenie lokalizacji

Skorzystanie z tego rozszerzenia wymaga połączenia Twojego konta Google Ads z wizytówką w Google Moja Firma. Tym samym w treści może się znaleźć lokalizacja czy informacja o godzinach otwarcia. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że internauta może kliknąć adres i tym samym automatycznie wyznaczyć trasę dojazdu do Twojej firmy.

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji

Za pomocą tego rozszerzenia wskazujesz nie siedzibę Twojej firmy, lecz adresy sklepów, w których klienci mogą kupić Twoje produkty. To bardzo przydatna opcja, jeśli chcesz, aby odbiorcy detaliczni robili zakupy w tych miejscach. Dajesz im jednocześnie wskazówkę do znalezienia, gdzie mogą dotrzeć do Twojej oferty. To cenny dodatek.

Rozszerzenie cen

Dzięki temu elementowi możesz m.in. zaprezentować produkty, które są Twoimi hitami sprzedażowymi, ale nie tylko. W reklamie może się znaleźć do 8 takich artykułów wraz z ceną. Możesz dodać kwalifikator tej ceny, aby wyświetlało się np. od x zł. Do wyboru masz różne typy tego rozszerzenia, m.in. Marki, Wydarzenia, Lokalizacje, Okolice i inne.

Rozszerzenie promocji

Jak sama nazwa wskazuje, to rozszerzenie umożliwia poinformowanie odbiorców. Możesz określić, czy jest to promocja z określonej okazji, np. na Czarny Piątek – do wyboru masz różne opcje na rozwijanej liście. Następnie możesz także określić rodzaj promocji, a mianowicie Rabat kwotowy, Rabat procentowy itd. Co ważne, możesz także podać, od kiedy od kiedy obowiązuje dana promocja.

Rozszerzenie aplikacji

Jeśli Twoja firma ma swoją aplikację, to warto, abyś skorzystał z tego rozszerzenia. Dzięki temu internauta będzie mieć wybór – albo odwiedzi stronę WWW, albo pobierze Twoją aplikację. Podczas konfiguracji tego elementu wskazujesz platformę aplikacji mobilnej i wyszukujesz konkretną aplikację po nazwie.

Rozszerzenia reklam – testuj je!

Dzięki wykorzystaniu tych dodatków do Twojej reklamy możesz zwiększyć CTR, poprawić konwersję, a także ułatwić klientom uzyskanie wielu informacji. Warto, abyś testował te rozwiązania i monitorował wyniki. W wielu przypadkach okazuje się, że uruchomienie rozszerzeń diametralnie je poprawia.

Skomentuj

Inne ciekawe tematy

606 628 628